TA Yves Saint Laurent neve nem csupán egy francia luxusmárkát jelent divatmániások számára. Ez a név művészetet, öltözködési forradalmat és egy zseniális tervezőt szimbolizál. A film Saint Laurent korai karrierjére és életének legellentmondásosabb időszakára összpontosít.
A történet Pierre Bergé (Guillaume Gallienne) narrációjával indul, aki Saint Laurent élettársa és üzleti partner. A történet a tervező pályafutásának kezdetétől indítja, amikor mindössze 21 évesen örökli meg a francia divatvilág egyik legnagyobb couture házának művészeti igazgatói pozícióját Christian Dior halála után.
Pierre Niney hűen megformálja ezt a visszahúzódó, de ambiciózus tervezőt, aki saját kora által gyötörtetett. Saint Laurent debütálását hatalmas elvárások övezték, amiket az Algériai háborúba való bevonulása és a kialakult depressziója tovább nehezített. Pszichiátriai kezelés alatt eltávolították a Dior kreatív igazgatói pozíciójából, ami fordulópontot jelentett karrierjében. Bergé pénzügyi zsenije segítségével saját márkát alapított, ami azonnal sikeres lett. A film egyidejűleg követi a divatház alapításának körülményeit, Saint Laurent kreatív munkáját, kiemelkedéseit és kapcsolatait. Sajnálatos módon a film jobban összpontosít a drogok és az alkohol világába való merülésre, valamint a Bergével való kapcsolatuk változásaira, mint az alkotás és művészeti folyamatok bemutatására.
Szerencsére néhány jelenetben megismerhetjük Saint Laurent ikonikus tervezéseit, mint például a világszerte másolt Mondrian shift ruhát és a Liberation kollekciót, amely nőket szabadított meg a szoknyáktól, és szexi szmokingba öltöztette őket. Sajnos ezek a pillanatok a klubjelenetek, szerelmek és a kokaincsíkos esték háttérébe szorulnak.
A filmben háromszor is láthatjuk az aktuális kollekció bemutatását a kifutón - minden alkalommal más érzelmi állapotban. A képi világ csodálatos, minden képkocka tökéletesen komponált, és a színek dinamikája vagy szürkesége fokozza az adott jelenet hangulatát.
A színészi alakítás kiváló - Niney és Gallienne között kiváló kémia van, és a film többi szereplője is remekül teljesít. A film ruháit Madeline Fontaine tervezte, és az eredeti darabok méreteihez igazították a modelleket a kifutó jelenetekhez. Néhány darabot újra elkészítettek, például az első Saint Laurent által tervezett Dior kollekció esküvői ruháját, mivel az eredeti darab már nem létezett.
A filmélmény miatt még a plakáton található Chanel idézetet is megbocsátanám: "A divat változik, a stílus örök."
A film hibáival és hiányosságaival együtt is remekül elkészített alkotás, amit a divatkedvelőknek és mindenki másnak is ajánlani lehet, aki értékeli a szépet, vagy közelebbről megismerne egy kiemelkedő tehetséget.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.