Az Oscar-díj általában a legjobb filmnek jár, és a színészi kategóriák is fontosak a rajongók számára. Az animációs filmek viszont gyakran háttérbe szorulnak, és ez az elhanyagolás azt is mutatja, hogy csak 2001-től kapott önálló kategóriát az egészestés animáció. Az első ilyen jelölt a "Szépség és a Szörnyeteg" volt 1991-ben, és csak néhány másik film, mint a "Fel!" vagy a "Toy Story 3" követte ezt a példát. Az egészestés animációk között a Pixar-filmek dominálnak, de a rövidfilmek kategóriájában többféle stílus és stúdió is esélyes lehet.
Az idei Oscar-díj általánosságban ismét a Pixar-nak hozott sikert. Az "A nagy ho-ho-horgász" szürreális, konyhaművészeti animációja zseniális ötlet, de talán még mindig túl forradalmi az Akadémia számára. A "Maggie Simpson az óvodában" kedves történetet mesél, de egy Simpson-filmnek az Akadémia valószínűleg nem adna díjat. Az "Adam and Dog" az állat-ember barátságról szól, a "Head over Heels" pedig a házasságról és az emberi kapcsolatokról, különleges látásmóddal. A "Paperman" pedig egy bájos szerelmi történet, amelynek nem a giccs, hanem a Disney sajátossága ad különlegességet. Az Akadémia talán még nem áll készen az új és szokatlan stílusok befogadására, de idővel ez is változhat.
Fontos azonban emlékezni Rófusz Ferenc 1981-es Oscar-győzelmére a "Légy" című rövidfilmmel, amelynek lenyűgöző perspektívái a természetet, az emberi viselkedést és a halált mutatják be. Néha az új és kreatív munkák is elnyerik az Akadémia elismerését, és a művészetnek mindig helye van az Oscar-díjak között.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.