A film "Szerződés Második Életre" című alkotás, melyet Susanne Bier rendezett, és főszereplőként Ulrich Thomsen, Nikolaj Coster-Waldau, Thomas Bo Larsen és Nikolaj Lie Kaas láthatók benne. Ez a dán dráma 2014-ből, 102 perc hosszú, és 16 éven felülieknek ajánlott.
Susanne Bier és Anders Thomas Jensen párosának legújabb filmje ismét nagyon erős és megkapó. Mindig öröm látni, amikor egy olyan sztár, aki már Hollywoodban is elismert, a saját anyanyelvén játszik, és érezhetően más színben tűnik fel a szerepében.
Andreas (Nikolaj Coster-Waldau) és felesége, Anna (Maria Bonnevie) vidéken kezdenek új életet. Otthonuk egy gyönyörű vízparti ház, amit kék-sárga áruház bútorokkal rendeztek be. Új Volvo, jó állás, és még a régóta vágyott gyermek is úton van. Tűnhetne szebben is? Egy nap egy veszekedő párhoz hívják őket, hogy rendet tegyenek. Az ottani helyzet sokkoló és hihetetlen. Tristan (Nikolaj Lie Kaas), akit Andreas jól ismer, és barátnője, Sanne (a modell May Andersen, aki itt játszik először filmen), drogok és káosz között élnek közös gyermekükkel egy olyan lakásban, ahol a tisztaság és rend szót nem ismerik. Andreas azt szeretné, hogy a gyermeküket jobb körülmények között neveljék fel, de a hatóság szerint erre nincs lehetőség. És aztán olyasmi történik, ami mindent felfordít.
Sokszor előfordul, hogy a rendszerrel szemben nem emelünk szót, mert nem értjük, nem érint minket, vagy éppen mi is részesei vagyunk annak. Az "nem érdekel" gyakran a felnőttek szájából hangzik el, pedig ez is a probléma része. Az életünk során rengeteg engedélyt és jogosítványt szerezünk, de mi van a gyerekneveléssel? Valójában egy felelős döntésről van szó, ami nem igényel hivatalos dokumentumot, de komoly tettet igényel. A film erre a kérdésre fókuszál. Ki dönthet arról, hogy ki alkalmas a szülőségre, és ki nem? Egy rendőr elveszíti a gyermekét, míg egy drogos bűnöző az emberhez méltatlan körülmények között tartja a sajátját. Van-e joga az előbbinek beavatkozni? A törvény szerint nem, és a drámában a törvény mindig győz, még akkor is, ha az igazság veszít. Andreas hirtelen döntést hoz, anélkül, hogy átgondolná, de mivel rendőr, befolyásolhatja a nyomozást. Kezdetben minden a javára van, Tristan is vele játszik. De Anna és Sanne anyai ösztönei életre kelnek, és az egész terv összeomlik, mintha egy kártyavár lenne.
A film alkotói széles skálán gondolkodnak, és az érzésünk az, hogy minden az általuk felvetett morális kérdés alá van rendelve. Ez a kérdés azonban összetett, és a szereplők nem illeszthetők egyszerűen jó és rossz kategóriákba. Tristan és Sanne szeretik egymást és a gyermeküket. Andreas és Anna között is vannak feszültségek, és Anna messze van a tökéletes anya mintájától. Simon pedig nemrég szakított a barátnőjével, és az alkoholba menekül.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.