Kézipoggyász (2024) - Kritika

A barcelonai születésű, de 18 éves kora óta Amerikában élő rendező, Jaume Collet-Serra rövid időn belül négy filmet is készített Liam Neeson főszereplésével. Bár az ír színész most más projektekben kamatoztatja tehetségét, Collet-Serra nem tudott elszakadni a jól bevált „Neeson-formulától.” Legújabb filmjében Taron Egerton kerül szorult helyzetbe, amikor egy rejtélyes zsaroló célpontjává válik. Miközben terrorhelyzettel kell szembenéznie, saját életét is helyre kell hoznia.

kezipoggyasz_2024.png

Ethan Kopek (Taron Egerton) vámügyintézőként dolgozik egy repülőtéren. Barátnőjével, aki szintén ott dolgozik, hamarosan gyermeket várnak. Ethan, aki korábban rendőri pályáról álmodott, belefásult jelenlegi munkájába. A közelgő apaság miatt azonban előléptetésért próbál kilincselni főnökénél. Ám arra ő sem számít, hogy egy gátlástalan bűnöző (Jason Bateman) éppen ezen a napon fogja megzsarolni, és arra kényszeríti, hogy egy novicsokkal teli táskát engedjen át az ellenőrzésen.

Ez mind karácsonykor történik, amikor a reptér zsúfolásig tele van. Ethan kétségbeesetten próbálja megmenteni barátnőjét, az utasokat, és úgy általában mindenkit, miközben a bűnöző látszólag mindenre kiterjedő tervet irányít rideg nyugalommal.

Akik ismerik a Neeson-formulát, azoknak nem is kell elolvasniuk a történet összefoglalóját: adott egy férfi, aki munkahelyi és magánéleti problémákkal küzd, majd pechére egy rejtélyes „hang” csapdájába esik. Csak akkor menekülhet meg, ha szembenéz saját gyengeségeivel – és persze ha a forgatókönyv írója is kegyes hozzá.

A jól ismert klisék ellenére a film az első felében működik, korrekt kis thrillerként. Taron Egerton hitelesen alakítja a nem túl mélyen kidolgozott karaktert, míg Jason Bateman, aki az Ozark óta komolyabb szerepekben is bizonyította rátermettségét, magabiztosan hozza a fenyegető bűnözőt. A legjobb alakítást azonban talán Danielle Deadwyler nyújtja, mint talpraesett nyomozónő.

Amíg a zsarolás és megfélemlítés kis léptékű, a feszültség szépen épül. Azonban egy ponton a film elkezd lefelé csúszni, különösen az autós jelenetnél. Bár ez akár izgalmas is lehetne, a megvalósítás túlzottan egyszerűre sikerült. Az Az ember gyermeke című film autós üldözéses jelenetére emlékeztet, amelyben egy speciálisan átalakított járművet használtak. Collet-Serra ezt CGI-vel próbálta utánozni, de az eredmény… nos, finoman szólva sem lett meggyőző.

Ezzel párhuzamosan a cselekmény is egyre hiteltelenebbé válik. Az addig gondosan felépített alapokat logikátlan fordulatok és következmények nélküli események váltják fel. A történet utolsó fél órájában a főhős minden akadályt könnyedén legyőz, miközben a realitástól teljesen elszakadunk.

Egy reptéren, amelyet már szinte lezártak, Ethan kedve szerint „eltüntet” rendőröket vagy korlátlan hozzáférést kap mindenhová. A munkahelyi közegben is alig érezhető feszültség, még akkor is, ha egy-két kolléga életét veszti. A nap végére persze minden rendben lesz. Mit is várhatnánk egy írótól, akinek a neve Fixman?

A bejegyzés trackback címe:

https://filmrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr3418765210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Utolsó kommentek


 

CLOSE ADS
süti beállítások módosítása