Gotti című filmet Kevin Connolly rendezte, és a főszerepekben John Travolta, Spencer Lofranco, Kelly Preston és Ella Bleu Travolta szerepelnek. Ez az amerikai életrajzi dráma 105 perces játékidővel bír, és 2018-ban készült. (16)
Grease 40 éves, de John Travolta most ismét a figyelem középpontjában van új filmjével. Ebben a produkcióban John Travolta alakítja John Gotti szerepét, az olasz-amerikai maffiavezért.
Gotti élettörténetét sokan ismerhetik: az aktív amerikai gengszterről a 60-70-es évekből származó hírek már világszerte terjedtek. Sokan azért nevezték "Teflon Don"-nak, mert rendszeresen távozott a bíróságról szabadon, bűncselekmények nem ragadtak rá, noha mindenki tudta, ki ő és milyen tevékenységet folytat. Ezt jól illusztrálja az egyik interjúban feleségének adott válasza a bíróság előtt: "Tudja, mivel foglalkozik a férje?" - "Pénzt keres."
Kevin Connolly (aki korábban Törtetők és Nem kellesz eléggé című filmekkel ismertette meg a közönséget) a filmjét a megszokott időugrásokra építi, amelyek között Travolta Gotti karaktere narrálja a cselekményt a valóságon kívüli idő és tér dimenziójából. Így indítja útjára a történetet: "Az élet kétféleképp végződhet. Halál vagy Börtön. Mindkettő megvolt."
Gotti utolsó éveit az öregedés és betegség a börtönben tölti, ahol hosszú beszélgetést folytat a fiával, Spencer Rocco Lofranco-val. Ez a jelenet ismétlődik meg többször, és ahogy mélyebben megismerjük a cselekményt, annál nyilvánvalóbbá válik, hogy közeledünk a jelenhez, amikor Travolta arca már nem olyan fiatalos, mint a hetvenes években.
A film középpontjában nem a bűnözés, a Cosa Nostra ügyei vagy a gyilkosságok állnak meglepő módon. Bár lehetne erre gondolni, mivel a legtöbb konfliktus a családban zajlik, vérbosszúkból ered. Az érdekes az, hogy csak egyszer, és az is mellékesen hangzik el, hogy pontosan mivel is foglalkozik Gotti és a családja: alkohol, szerencsejáték vagy drog a fő tevékenységük? Úgy tűnik, mintha ez nem lenne lényeges a készítők számára.
A Gotti inkább a családra, az emberi kapcsolatok változásaira és megerősödésére koncentrál szigorú értelemben véve. Azonban fontos elemeket is beemel a történetbe, például az elsőszülött fiú bűnbe keveredését, a klasszikus kivégzési módszerek bemutatását (például autó felrobbantása) a ranglétrán való előrelépés áraként, és így tovább. Ennek ellenére a legtöbb meghatározó elem inkább a személyes kapcsolatokhoz kötődik. A fiúk és barátaik halála, a nagyfiú konfliktusai az apjával és a család többi tagjával. A film ezek között a kulcsfontosságú események között váltogatva vezet minket előre.
A dialógusok stílusában is megfigyelhető a kettősség: időnként grandiózus mondatokat hallunk, főként a börtönbeli beszélgetések során vagy olyankor, amikor az apa nagy tanácsokat akar adni. Ugyanakkor a családi beszélgetések, például a feleségével, Victoriával (Kelly Preston) általában viccesek, őszinték és valóságosak.
Connolly azonban sosem hagyja elveszni a nézőt az események között, mivel az archív felvételek visszarepítenek minket abba a korszakba, amikor Gotti a csúcson volt, és dokumentarista stílusban gazdagítják a filmet: híradók, tömeges tüntetések, interjúk.
Gottit a közönség imádta. Olyan emberként tekintett rá, aki nem jelentett veszélyt a közember számára, mivel csak azokkal végzett, akik a saját világában mozogtak. A film végén találkozunk egy kép- és videómontázzsal, amely az ikonikus Animals "House of the Rising Sun" című dalának feldolgozásával tökéletesen tükrözi ezt a hangulatot.
A Gotti talán sosem lesz a nagy gengszterfilmek elmaradhatatlan klasszikusai között, de szerencsére John Travolta itt van, aki végre kapott egy kivételes szerepet hosszú idő után, és hűen reprezentálja azt. Travolta nélkül ez a varázslat nem jöhetett volna létre.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.