A Mesteri Csalók című film rendezője Chris Addison, a főszerepekben Anne Hathaway, Rebel Wilson és Alex Sharp láthatóak. Ez egy 2019-es amerikai vígjáték, mely 94 perc hosszú és 12 éven felülieknek ajánlott
Az Az évszázad átverése és A Riviéra vadorzói női változata már évekkel ezelőtt bejelentésre került, de az hasonló filmek erőtlenebb teljesítménye miatt hosszú időbe telt, míg végre elkészültek. Kedves filmproducerek, ideje lenne megkeresni a friss, eredeti, és szórakoztató forgatókönyveket, melyek nőknek szólnak!
Penny (Rebel Wilson) szinte könnyedén áldozataiból húz ki pénzt, ám módszerei olyan leleményesek, hogy azok alig gyanakodnak. Josephine Chesterfield (Anne Hathaway) sokkal kifinomultabb és jól szervezett módon veszi rá az embereket a csalásra. Amikor Penny véletlenül a Riviéra területére kerül, rá kell döbbennie, hogy tudása és eleganciája nem elég, ezért leckéket vesz kifinomult viselkedésből. Egy anyagi vita után a két nő versenyre kel, hogy kiderítsék, ki képes megszerezni a fiatal milliomos, Thomas Westerburg mobilalkalmazásának titkát (Alex Sharp). Míg a nők saját módszereiket alkalmazzák, egyúttal próbálják megakadályozni egymást a sikerben.
Mára úgy tűnik, hogy túlzottan elutasítóak vagyunk a filmekkel szemben, amelyekben nők veszik át a férfi főszerepeket. Az Az évszázad átverése és A Szellemirtók például már komoly vitákat kavartak, és most úgy érezzük, hogy az Új Charlie angyalai is inkább kiábrándító. Anne Hathaway pedig már játszott az Az évszázad átverésében, valószínűleg nem büszkélkedne vele mostanában, noha mindig örömmel látjuk könnyedebb, ugyanakkor tartalmas szerepekben. Ugyancsak előítéletekkel találkozunk filmek esetében, melyek duci nőket mutatnak be, hiszen a divat világában sokan az ilyen karaktereket csak politikai korrektség miatt találják elfogadhatónak. Amikor Melissa McCarthy, Amy Schumer vagy Rebel Wilson neve felbukkan egy film kapcsán, már előre elítéljük, és azt várjuk, hogy egy klisé-szerű, vicces karaktert játszanak. A stúdiók és a színésznők is tudatában vannak ennek és jó pénzt keresnek vele (mert mindegy, hogy milyen, még mindig népszerű).
A Mesteri Csalók egy remake-je a Riviéra vadorzóinak (1988), melyben Steve Martin és Michael Caine szerepelt. Korábban pedig létezett a Dajkamesék hölgyeknek (1964) című film Marlon Brandoval és David Nivennel. A Mesteri Csalók nemcsak a főszereplőket cserélte le, hanem megváltoztatta a sztori alapját is. A film szerint most a férfiak hősként viselkednek, és nem feltételezik, hogy egy nő okosabb náluk (mielőtt bárki tiltakozna, gondolkodjunk el ezen). Ennek következtében senki sem hiszi el, hogy egy nő lenyúlna egy férfit (mielőtt bárki tiltakozna, gondolkodjunk el ezen). Annak ellenére, hogy a férfiak viszonylag könnyen befolyásolhatók, egy jó kis drámai jelenet vagy némi szemhéjrezgés és könnyhullatás elegendő ahhoz, hogy manipulálják őket, feltéve, hogy segítettek nekik (mielőtt bárki tiltakozna, gondolkodjunk el ezen).
Igen, Anne Hathaway karaktere a film során valódi úrinőként viselkedik, míg Rebel Wilson karaktere inkább vaskos humorral operál, és gyakran szexre vagy evésre tereli a szót. A poénok, jelenetek és párbeszédek sokszor az eredeti filmből kerültek átemelve, és néha mintha elfelejtenék, hogy a női változatok korábban nem arattak kimagasló sikert. A kérdés az, hogy eltemessük-e egy filmet, amely a férfi főszereplőket nőkre cserélte, Anne Hathaway és Rebel Wilson személyében? Az egyértelmű válasz, hogy nem, bár egy Új Női szervek 2 esetleg még jobban illeszkedne a képbe. De persze benne sem ők szerepelnek, ugye.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.