OnlinePont

Legjobb filmek online listája, teljes film adatlapok, valamint régi és új mozifilmek és sorozatok ismertetői, színészadatbázis magyarul regisztráció nélkül

Piccolo, Saxo et compagnie/Piccolo, Saxo és a többiek (2011)

Ezen a héten bemutatunk egy olyan alkotást, amelyet inkább az alkotás folyamata, mintsem a története tesz különlegessé. A Nokia egyik telefonreklámját vesszük górcső alá, konkrétan a 2011-ben készült N8-as modell promóját.

A 2010-ben nagy sikert aratott Dot című reklámfilmjük után a Nokia újra megbízta a brit Aardman Animációs Stúdiót, hogy hozzon létre egy hasonlóan lenyűgöző alkotást.

A Gulp, ahogy a Dot is, nem csupán egy kis történet (például Jónás bibliai története vagy Hemingway Öreg halász és a tenger című regénye), hanem egy igazi profi film, amit egy telefon kamerájával vettek fel (12 pixeles lencsével!).

Ahogyan a Dot esetében is, a Gulp esetében is a történet szinte mikroszkóp alatt készült, de most egy 36 méter magas daru segítségével, amelyre a telefon kameraobjektívje lett rögzítve. Ebben az esetben a kamerát a magasból irányították, és a történetet a földről nézve örökítették meg.

A Gulp forgatása rendkívül kihívást jelentett. Egyrészt azért, mert nem stúdióban zajlott, hanem egy nyílt területen, a walesi déli partokon, ahol az időjárás és a természet kiszámíthatatlanul viselkedett.

A stáb folyamatosan figyelte a hullámokat, a sirályokat és a felhőket, és a szél gyakran szétterítette a homokot, ami miatt újra kellett alakítani az eredeti beállításokat, és simítani kellett a partot minden felvétel után.

Másrészt a bábok mérete sem volt megszokott (például Tim Burton a Frankenweenie című filmjéhez 20-30 centiméteres bábokat használt), ami további nehézségeket okozott a kellékek beállításakor.

Mindezt úgy kellett megtervezni, hogy 36 méter magasból még mindig jól nézzen ki. Ebben a reklámfilm projektben többféle animációs technika is egyesült: homokanimáció, tárgyanimáció és pixilláció, mivel a főszereplő halász egy élő ember volt.

Bár a reklám talán nem növelte jelentősen a telefon eladásait, a Nokia kreatív megoldásáért nagy elismerés jár. Emellett ez az ötlet kiválóan illeszkedik a YouTube és a Y-generáció (vagy akár már a Z-generáció) médiafogyasztási szokásaihoz.

Azoknak, akik érdeklődnek a Gulp készítése iránt, érdemes megnézni a "hogyan készült" videót, amely bemutatja a felvétel kulisszatitkait és különlegességeit is.

Elrejtés
süti beállítások módosítása