Reminiscence /Új múlt (2021)

A Total Recall óta már ismerjük Douglas Quaid esetét, aki a múltbeli emlékeibe való mély belemásolás kockázataival. Főként, ha az ember túlságosan mélyen ássa magát az emlékek világába, mert könnyen elveszhet azok között. Hasonló sorsra jut sajnos Hugh Jackman is a "Új Múlt" című filmben, mind a karaktere, mind a színész saját életében. Hiszen a történet központjában ő is az emlékezés fogságába esik – egy talán nem túl eredeti, de felfedezésre érdemes alapötlet alapján – és szenved az elveszett szerelem miatt, ami a cselekményt lassan a tenger mélyére húzza, Miamit ellepve.

Annak ellenére, hogy az alkotói csapat ígéretesnek tűnik, a filmet másféle emlékekkel köszönthetnénk. Lisa Joy, a minőségi Westworld egyik készítője, Christopher Nolan sógornője, hozza a filmet és a sorozatban is jól teljesítő Thandiwe Newton-t a filmbe, aki most először használja az eredeti, de később szándékosan módosított zimbabwei nevét. Emellett a karakteres mellékszereplő Angela Sarafyan is feltűnik, aki számos krimi sorozatban játszott, és a zeneszerző, Ramin Djawadi, is hozza a jól ismert neveket, például a Trónok Harca sorozatból. Azonban a közös munka, ami egyórás epizódokban működött, a mozivásznon a dupla időtartamban már elveszíti az irányt, és a romantikus neo-noir, cyber-noir és sci-fi elemek keveréke feleslegesnek tűnik.

A közeljövőben a klímaváltozás miatt Miamit lassan elönti a tenger, és az emberek az erős hő miatt éjszaka élnek. Ebben a zűrzavaros világban Nick Bannister (Hugh Jackman) és barátja, Watts (Thandiwe Newton) vállalkoznak arra, hogy segítenek az ügyfeleiknek az emlékeik újraélesztésében. Egy napon Mae (Rebecca Ferguson) lép be az életükbe, és a segítségüket kéri az elveszett emlékei visszaszerzéséhez. A keresés során Nick szívét is visszaszerzi Mae, de később ő is eltűnik.

Nick, a zavarodott és megtört szívű férfi, nem hagyja szó nélkül Mae eltűnését, és saját virtuális berendezését is használva elkezdi a nyomozást. Eljut New Orleansba, ahol Saint Joe (Daniel Wu) segítségével új információkat szerez Mae-ről. Ahogy mélyebbre ássa magát a múltban, felfedez hálózatot gyilkosságokkal, átverésekkel és hazugságokkal, és távolabb kerül Mae-től, aki korábban elbűvölte őt.

A Blade Runner könnyedségével találkozik A máltai sólyom sötétségével. A jövő lassú pusztulásával és a fekete-fehér, melankolikus krimi romantikus keverékével az ötlet alapvetően működhetne, de a rendező inkább Hugh Jackman szívproblémájára és szenvedésére fókuszál. Ennek eredményeként a film elveszti a cselekmény és az akciók izgalmát. Lisa Joy lassú történetmesélése messze elmarad a neves sógor komplex történetvezetésétől, és bár kapunk látványos képeket, a színészek játéka sem tudja megmenteni a filmet. Jackman a megszokott, férfias karaktert alakítja, míg Daniel Wu brillírozik a gengszter szerepében. Newton szerepe kissé elégedetlenkedő, és Rebecca Ferguson karaktere egy idő után csak lassítja a cselekményt.

A "Új Múlt" lehetett volna egy remek környezetvédelmi társadalomkritika és egy izgalmas krimi-szerelmi történet, de a film elveszti magát a fájdalmas emlékek világában, és nem több, mint egy kis hullámverés a tengerben. Még akkor is, ha ebben a kádban maga Hugh Jackman is lubickol, csak éppen alsónadrágban.

A bejegyzés trackback címe:

https://filmrajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr1218238469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Utolsó kommentek


 

CLOSE ADS
süti beállítások módosítása