A Taxi 5 című francia akció-vígjáték filmet Franck Gastambide rendezte 2018-ban. A főszereplők között szerepelnek Franck Gastambide, Salvatore Esposito és Sabrina Ouazani. A film hossza 90 perc, és a korhatár besorolása 12 év fölöttieknek ajánlott.
Húsz évvel az eredeti Taxi és tizenegy évvel a negyedik rész után végre megérkezett a Taxi 5. Bár az autó még mindig ugyanaz, vagy legalábbis hasonló, az összetétel azonban alaposan megváltozott. Ez is mutatja, hogy ennek a történetnek nemcsak a fehér taxiról szól, hanem a kedvelt karakterekről is, akik nélkül nem érte volna el a sikerét.
Sylvain Marot (Franck Gastambide) egy párizsi rendőr, akit gyakran láthatunk a Zsaru Magazin címlapján. Sajnálatos módon problémái vannak a fegyverével, és amikor afférba keveredik a prefektus feleségével, a marseille-i önkormányzati rendőrségnél találja magát. A helyi erőt pedig olyan személyek képviselik, mint Alain (Edouard Montoute), aki már megnyugodott idősek közé tartozik, egy szenvedélybeteg nő, egy idegeskedő egyéniség, egy idióta, és egy törpe (amely nem más, mint egy Dacia Logan MCV szolgálati autó).
Nem titok, hogy a Taxi filmekkel már húsz éve találkozhattunk, és a Taxi 4-től már tizenegy év telt el. Most újra elővették a projektet, bár a szereplők közül csak minimálisan említik meg Danielt és Émilient. Gilbert (Bernard Farcy) most már polgármester, és alig van haja, de két dolog változatlan: továbbra is rajong a rendőrségért, különösen az öntelék magatartású nemzetiek ellen, és ugyanolyan idióta, mint eddig. A városban egy olasz bűnbanda garázdálkodik, és a szupersportkocsikat használják az akcióikhoz, ami megnehezíti az elfogásukat (néhány korrupt rendőr is segíti őket). Sylvain vissza akar térni Párizsba, és itt is az elitben szeretne helyet kapni, ehhez azonban szüksége van egy gyors autóra. Ekkor jön képbe Malik, az Uber sofőr, aki véletlenül Daniel unokaöccse, és tud egy helyet, ahol talál egy gyors járművet. A legendás taxi már nem mai darab - különösen nem a Ferrari 458 és a Lamborghini Aventador mellett -, de ez nem akadály. A gyönyörű Samia (Sabrina Ouazani) új életet lehel bele a régi gépezetbe, és igazi XXI. századi gépjárművé varázsolja azt.
A film 2016-ban került először szóba, amikor a gyártó EuropaCorp bejelentette az ötödik részt. A forgatókönyvet és a rendezést Franck Gastambide vállalta magára, aki egyúttal a főszerepet is játszotta. Az itthon nem bemutatott filmjei, a Pattaya és a Pornó a házban, sajnos nem mutattak referenciapontokat ahhoz, hogy eldönthessük, mennyire volt alkalmas erre a feladatra, de mindenesetre Taxi és Luc Besson rajongója. Naceri és Diefenthal már nem vettek részt a produkcióban, utóbbi már rég lemondott erről a szerepről. A Taxi filmek mindig is a rosszfiúk és lányok felett diadalmaskodó karakterekkel vonultak be a mozikba. Francia szájukból a japó vagy a fritz kifejezések sosem hangzottak olyan módon, hogy később diplomáciai problémák keletkezhessenek. Sebesség, jó és rossz autók, remek zenék, a vonzó Petra, a kétbalkezes Émilien, és a szívből jövő Daniel, a gyönyörű Lilly, Bertineau tábornok, katonák, rendőrök és robogós pizzafutárok mind hozzátartoztak a Taxi filmekhez. A történet egyszerű volt, de poénokkal teli, és mind a korosztálytól, mind a nemtől függetlenül szórakoztatta a nézőket. A hiányzó karakterek ellenére néhány vicces és izgalmas üldözési jelenet megmenti a filmet attól, hogy csak egy francia Halálos Iram legyen arabokkal.
A francia közönség állítólag örömmel fogadta a filmet, és további folytatásokban is gondolkodnak. Gastambide szívesen elkészítené a hatodik részt, amire Naceri is visszatérne (annak ellenére, hogy a közelmúltban néhány furcsa nyilatkozatot tett). A történetben még van potenciál, például az amerikai izomautós banda, a dél-koreaiak 7 éves garanciával vagy az oroszok a Ladáikkal. A szinkronizáció pedig valóban remekül sikerült.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.