Az utolsó tangónk című argentin-német dokumentumfilm, melyet German Kral rendezett és 2015-ben készült, egy rendkívüli alkotás. Kral, aki filmes mesterségét Wim Wenders irányítása alatt sajátította el, egy olyan dokumentumfilmet készített, amely messze kiemelkedik az átlagos dokumentumfilmek közül. Ez a film kötelező darab minden tangós szívnek, és erősen ajánlott mindenkinek, aki csak kicsit is érdeklődik ezen műfaj iránt.
A történet középpontjában Maria Nieves Rego és Juan Carlos Copes áll, akik minden idők legkiválóbb tangótáncosai voltak. Egykoron fiatalon találkoztak és szerelembe estek, és évtizedeken keresztül együtt táncoltak. Most, amikor már nyolcvan felett járnak, visszaemlékeznek az együtt töltött évtizedekre. Azonban a film megmutatja, hogy a szenvedély a tangó iránt sokkal tovább tartott, mint az egymás iránt érzett szeretet. A történet nem csupán a pénz, a siker és a dicsőség kényszerű és képmutató együttműködéséről szól, hanem mélyebbre ás, hogy felfedje az igazi érzelmeket.
A két főszereplő, Maria és Juan, olyan tangótáncosok voltak, akik az ötvenes években újra népszerűségre tették szert Argentínában a tangó műfajában. Később a Broadway-re és Japánba is eljutottak, és sikerük töretlen maradt. A film rendezője, German Kral, aki többszörösen jelölt és díjazott dokumentumfilmeket készített, képes volt olyan komplexitást adni ennek az alkotásnak, hogy az egyszerre dokumentumfilm, színdarab, táncfilm, életrajzi film, werkfilm és dráma is.
A történet két ember életéről szól, akik egykoron mindent jelentettek egymásnak. Maria egy olyan nő, aki sok megaláztatáson ment keresztül, de végül a tánc vált a családjává, és büszkén gondol vissza a múltra. Egyetlen aggodalma az, hogy elérkezik majd az idő, amikor már nem lesz képes táncolni.
Juan, a férfi, aki nem tudott ellenállni a táncoslányok vonzásának, mégis úgy beszél, mintha ő lenne az áldozat. Viselkedése olykor már gyerekes, és a megkopott vonzerőt is nehezen viseli el. A tökéletes megjelenés továbbra is fontos számára, és egy kissé nárcisztikusnak tűnik. Bár voltak idők, amikor gyűlölték egymást, a tangó iránti szenvedélyüket magasabbra helyezték a személyes érzelmek és érdekek fölé, mert tudták, hogy a parketten tökéletes párost alkotnak. Ma a kapcsolatuk kölcsönös tiszteleten alapul, és egyfajta távolságtartó barátság. Maria bölcsessége és életöröme sokkal nyíltabb és őszintébb megjelenést kölcsönöz neki a filmben. Ők maguk a tangó, amit German Kral alkotása rendkívül ügyesen és érzékletesen mutat be.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.